Medianet

FMCG

Produsele FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu mișcare rapidă, în română) sunt produse care sunt vândute rapid și la costuri relativ scăzute. Exemplele includ bunuri de folosință îndelungată, cum ar fi băuturile răcoritoare, produse de igienă și produse alimentare.

Deși profitul absolut făcut pe produsele de larg consum este relativ mic, acestea sunt în general vândute în cantități mari, și deci profiturile cumulate pe astfel de produsele pot fi substanțiale. Lupta pentru clienți și, astfel, pentru profit, este, însă, acerbă, mai ales într-o perioadă economică mai puțin fastă și într-un mediu extrem de competițional.

 

Provocările specifice industriei:

  • Creștere greoaie, stagnare și chiar scădere pe unele game de produse;
  • Segmentarea considerabilă a pieței și concurență acerbă atât cu producătorii locali, cât și cu cei externi;
  • Costurile în creștere la nivelul producției și logisticii scad considerabil profitul și impun, astfel, un volum mai mare de muncă pentru menținerea cifrelor.

 

Soluții propuse

Confruntându-se cu aceste provocări economice, companiile din sectorul FMCG sunt nevoite să-și transforme periodic strategiile pentru a obține o poziție principală în piață și o mai mare viteză operațională.

Prin expertiza noastră și portofoliul de produse și servicii IT, sprijinim producătorii de bunuri de larg consum punându-le la dispoziție soluții hardware și software menite să îi ajute să obțină rezultate în:

–          Pătrunderea pe noi piețe și creșterea pe piețele existente;
–          Automatizarea echipelor de vânzări prin furnizarea de soluții software și hardware complete astfel încât echipele mobile de vânzări să fie în permanentă legătură și să aibă acces în timp real la informații foarte importante: situația stocurilor și a clienților, promoții pentru diferite game de produse, facturare și încasare mobile prin folosire de imprimante mobile, rapoarte de vânzări, proceduri de mercantizare, etc. – toate acestea fiind posibile cu soluția IQsfa;
–          Optimizarea costurilor de producție și logistică și creșterea duratei de viață a produselor în piață;
–          Eficientizarea operațiunilor din procesele de producție și logistică;
–          Stocarea, gestionarea și back up-ul informațiilor de business – echipamente performante (sisteme desktop PC, laptop-uri, servere), soluții infrastructură (VirtualizareDisaster Recovery);
–          Crearea unor relații puternice cu furnizorii și distribuitorii – soluții CRM cu call center, pentru comunicarea noilor promoții sau discount-uri;
–          Evaluarea și motivarea angajaților, prin remunerare la nivelul muncii depuse – aplicații software pentru gestionarea orelor lucrate și raportarea automată pe zile, ore, lucrător.

Prin colaborare, inovație și tehnologie de ultimă oră răspundem nevoilor acestora, sprijinindu-i în demersul lor de a crește sau a se menține în top pe piețele pe care activează.

 

Studii de caz:

Boglar Champ – hardware și software pentru automatizarea procesului de recoltare